Handelsbetingelser

§ 1. Bestilling:
Der kan bestilles varer/ydelser hos Grunt via vores hjemmeside, via telefon/email eller via personlig henvendelse. Alle kontrakter indgås på dansk. Alle angivne priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

§ 2. Betaling
Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa) eller ved fakturering (kun erhvervskunder). Der bliver ikke trukket noget gebyr ved bestilling på Grunt.dk, derved betaler du kun for det du bestiller.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets (PBS), der kan læse dem. Hverken Grunt.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når pakken afsendes fra Grunt.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

§ 3. Levering og fragt.
Som udgangspunkt tilbydes der to former for levering, når du handler på Grunt.dk. 

PAKKESHOP:
Vi sender inden for Danmarks grænser som primær leveringsmulighed i pakkeshop med leveringstid på 1-2 dage, til prisen 39,00 kr. pr. ordre indeholdende køb af varer under 599,00 kr. Ved køb af varer for over 600,00 kr. leveres din bestilling fragtfrit. Du har op til 5 gyldige valgmuligheder i form af pakkeshops, som din levering kan selekteres til. 

Ønsker du en ordre sendt til udlandet, Grønland eller Færøerne, kan dette kun ske efter forudgående aftale med Grunt.
Levering sker med GLS. Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.

FLEXLEVERING:
Hvis du i forbindelse med bestillingen vælger at indtaste et givent sted vores leverandør/fragtmand må stille varen, så frasiger Grunt sig ansvaret fra varen og ansvaret overgår til køber, så snart pakken er scannet som leveret på adressen af fragtmanden. Det gælder hvis du f.eks. skriver at pakken må stilles i et skur, garage eller lign. 

Lagerstatus: Alle varer på Grunt.dk er normalt lagervarer. Dog kan der godt opstå fejl i enkelte tilfælde, som gør at lageret ikke er 100 % korrekt opdateret og at der derfor kan komme en længere leveringstid. Er dette tilfældet vil du selvfølgelig blive kontaktet med det samme.

RETUR: 
Ønsker du at returnere din ordre og evt. ombytte til en anden, kan dette gøres inden for 14 dage, efter varen er modtaget. Du finder et vedlagt pakkelabel, som du kan anvende. Dette koster 39,- og vil blive trukket fra din kreditnota/refundering, sammen med det evt. refunderede beløb. Du kan også selv returnere din vare, men hæfter da selv for beløbet. Der modtages ikke varer, som ikke er leveret DIREKTE til adressen. Hent returskema her

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Alle hangtags og labels skal være på tøjet, og må ikke være taget af.


§ 4. Aftaleindgåelse
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i forretningsbetingelser. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem.

Grunt.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne.

§ 5. Reklamationsret
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, manglende vedligeholdelses jf. manualen eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse - vare pakket med returseddel:

Nobrakes ApS
Marsvej 6
7430 Ikast
Mrk.: Reklamation

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, det er derfor altid en god ide at gemme den originale emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Såfremt Grunt ved modtagelse af en reklamation ikke kan forefinde fejl på varen, vil kunden ikke blive godtgjort varens værdi. Det er derfor vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os. 

Når vi har modtaget din vare, sender vi dig en mail med oplysning om den videre proces.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Alle hangtags og labels skal være på tøjet, og må ikke være taget af.

§ 6. Persondata 
For at kunne handle på grunt.dk, kræves følgende: 

Navn 
Adresse 
E-mailadresse 
Mobil nr. 

Ovenstående bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysninger vedrører, jf. bogføringsloven §10, hvorefter oplysninger slettes. 

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. 

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse med en registrering i henthold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til NoBRAKES ApS via e-mail contact@grunt.dk

§ 7. Fortrydelsesret
Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på Grunt.dk, og fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i samme stand og mængde, og fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

OBS! Din fortrydelsesret bortfalder, hvis du tager disse varer i brug, idet det vil mindske varens salgsværdi væsentligt jf. Forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3, nr. 1.

Vælger du at udnytte fortrydelsesretten skal du selv betale portoen for at sende varen retur. 

Varen sendes til (Kun efter forudgående aftale):

Nobrakes ApS
Marsvej 6
7430 Ikast

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset, eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. Når du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved en overførsel til din bankkonto, når vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Det er derfor vigtigt at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Emballagen kan nemlig i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.
Hvis en vare modtaget retur, grundet 14 dages fortrydelsesret, er skadet grundet dårlig emballering, fratages Grunt for ethvert ansvar til at refundere varens værdi. Udnyttes fortrydelsesretten tilbagebetaler Grunt hele købesummen ex. fragtomkostningerne.

Grunt.dk tilbagebetaler ikke- og veksler/bytter ikke gavekort eller tilgodehavende til kontanter, men tilbyder derimod, at du kan handle andre varer, eller få et tilgodehavende, med en indløsningsperiode på 5 år efter modtagelse. 

Erhvervskunder:
For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Grunt. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

 § 8. Fortrolighed
Personlige informationer behandles strengt fortroligt af Grunt. Indtastet information behandles krypteret, og bliver aldrig delt med en tredjepart.

§ 9. Cookies
9.1    Cookies, formål og relevans
Vi anvender cookies til at indsamle oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden.

Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledningen under punkt 9.2) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem. 

9.2    Hvad er cookies?

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering.

Blokerer eller sletter du vores cookies, kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

9.3    Hvilke cookies bliver sat:

9.3.1    Førstepartscookies

Hos GRUNT anvender vi cookies på vores hjemmeside for at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet. Vores cookies hjælper os derfor med at give dig så god en oplevelse som muligt, når du besøger vores hjemmeside. Du kan herunder læse mere om, hvilke cookies GRUNT anvender samt til hvilket formål, de er anvendt.

9.3.2    Tredjepartscookies

Vi har tilladt at tredjeparter sætter cookies fra hjemmesiden (såkaldt tredjepartscookies).

Vi anvender marketing og optimeringscookies for at få en optimal drift af vores hjemmeside. Dette gælder blandt andet Google Analytics, som vi bruger til at analysere, hvordan du anvender vores hjemmeside. De indsamlede oplysninger bliver sendt og gemt på Googles servere.

10.    Den registreredes rettigheder

10.1    Du har ret til at få adgang til dine persondata

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke persondata vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager persondata om dig, i det omfang vi videregiver persondata i Danmark og/eller til udlandet.

Hvis du anmoder herom kan vi informere dig om, og udlevere en kopi af, de oplysninger vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. 

10.2    Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet, begrænset eller slettet

Hvis de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet eller begrænset. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes eller skal begrænses. 

I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det kan fx gælde, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine persondata ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet, begrænset eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

10.3    Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata
Du har ret til, grundet din særlige situation, at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine persondata til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.  

10.4    Retten til dataportabilitet
Du kan have ret til dataportabilitet i det omfang behandlingen foretages automatisk. Dataportabilitet indebærer en ret til i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format at modtage personoplysninger om dig selv, som du har givet til os, og du har ret til at transmittere disse oplysninger til en anden dataansvarlig uden hindring.

10.5    Klage
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, herunder at vi ikke har imødekommet din anmodning efter afsnit 9.1-9.4, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet på dt@datatilsynet.dk.


§ 11
. Lovvalg og værneting

Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.